Hikmah Peristiwa Isro' Mi'roj Nabi
الخطبة الأولى
الحمد لله، الحمد لله الذي أسرى بعبده ليلا من المسجد
الحرامِ إلى المسجد الأقصى، لقد أراه فى المَسِير آياتِهِ الكبرى. اللهم صل على
سيدنا محمدٍ صلى الله عليه وسلم ثمّ عُرج به إلى السماوات العُلى، وعلى آله وصحبه
وسلم تسليما كثيرا. أشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له، وأشهد أن سيدنا
محمدا عبده ورسوله لا نبي بعده. اما بعد. فأوصيكم ياعِباد الله وايّاي بتقوى الله،
فاتقوا الله حق تقاته ولا تموتن الا وانتم مسلمون. أعوذ باللّٰه من الشّيطان الرّجيم، بسم الله الرّحمن الرّحيم: يا
أيّها الّذين آمنوا اتّقوا الله وقولوا قولا سديدا، يُصلح لكم أعمالكم ويغفر لكم
ذنوبكم ومن يطع اللهَ ورسوله فقد فاز فوزا عظيما. وقال تعالى : ٱتْلُ مَا أُوحِيَ
إِليك مِن الْكتابِ وَأقمِ الصّلاةَ ۖ إِنّ الصّلاةَ تَنهىٰ عنِ الْفحْشاءِ
والْمنكرِ. الآية. صدق الله العظيم.
Ma’asyirol muslimiin jama’ah jum’ah
rohimakumulloh
Kolo wingi kito nembe ke mawon mengeti
peristiwa agung engkang nate dipun lampahi Rosululloh SAW, Inggih puniko
perjalanan isro’ lan mi’roj, meniko mboten namung sekedar peristiwa engkang
nuduhaken mu’jizatipun Kanjeng Nabi, peristiwa engkang nuduhaken kekuasaanipun
Gusti Alloh, ananging peristiwa meniko merupakan sebuah ujian keimanan, kagem
umat islam termasuk kulo panjenegan sami, secara akal hal meniko sulit
diterima, pramilo zaman semanten poro shohabat engkang percados namung shohabat
engkang sampun mantab keimananipun, kados dene shohabat Abu Bakar RA, pramilo piyambakipun dipun paringi gelar
Ashshiddiiq, keranten panjenenganipun engkang pertama kali mengimani, ugi
percados bahwa peristiwa isro’ mi’roj meniko saestu terjadi, tanpo wonten
keraguan sedikitpun, Shohabat Abu Bakar yakin bahwa Rosululloh meniko ugi
kagungan sekawan sifat wajib engkang salah setunggalipun kawastanan “siddiq” artosipun
nopo kemawon engkang dipun aturaken Kanjeng Nabi sedoyo meniko adalah sebuah
kebenaran, pramilo meyakini hal meniko, bagi kito umat islam hukumipun ugi
wajib. Zaman semanten peristiwa isro’ mi’roj, secara langsung saget kagem membedakan
pundi tiyang engkang saestu iman pundi tiyang engkang kafir, keranten tiyang
kafir quraisy mboten saget membenarkan, bahkan ingkar dumateng hal meniko,
tiyang-tiyang engkang namung mengandalkan logika akal, mboten nyandak nalaripun
nalikanipuin memikirkan hal meniko, sebab tiyang kafir piyambakipun berfikir
tanpo dipun sartani keimanan. Pramilo peringatan isro’ mi’roj engkang kito
lampahi meniko saestu sageto nambahi raos iman kito dumateng Alloh SWT.
Jama’ah jum’ah rohimakumulloh
Kito sami mangertos bahwa diawal peristiwa
isro’ lan mi’roj meniko Kanjeng Nabi dipun belah dadanipun, dening Malaikat
Jibril dipun suceni manahipun kanti tuyo zamzam, hal meniko bukan berarti
manahipun Kanjeng Nabi kotor, kito mboten pareng memahami bahwa hati seorang
nabi mboten suci, bahkan dianggap kotor sahinggo perlu dipun sucikan, kito kedah yakin bahwa Kanjeng Nabi meniko
manusia engkang sempurna engkang maksum, lajeng tengnopo sak derengipun
nglampahi peristiwa isro’ lan mi’roj hati seorang nabi perlu dipun sucikan
dengan air suci zamzam? Jawabipun engkang ongko sepisan :
Perjalanan Isro’ lan mi’roj meniko perjalanan
engkang tebih sanget, tetapi dipun tempuh dalam waktu semalam, bahkan riwayat
lintu nyebataken perjalanan isro’ namung dipun tempuh dalam sejep mata. Bahkan
secara sains utawi ilmu fisika perjalanan isro’ saking masjidil harom dumugi
masjidil aqsho, lan perjalanan mi’roj saking masjidil aqsho dumugi sidrotil
muntaha, meniko jarak tempuhipun tebih sanget, jika dilakukan dalam waktu
semalan, menawi dipun hitung secara matematis mongko Kanjeng Nabi mbetahaken
kecepatanipun diatas kecepatan cahaya, kecepatan cahaya meniko sami kalian
300.000 km/detik. Melaju dengan kecepatan cahaya meniko tubuh manusia normal
pasti hancur, mboten saget bertahan saking tekanan sebuah kecepatan. Pramilo
tubuh seorang Nabi Muhammad engkang a’rodul basariyah (bertubuh seperti
manuasia biasa) perlu sebuah mu’jizat ketahanan tubuh engkang kedah kiat kagem
bertahan diatas kecepatan cahaya. Pramilo sakderengipun berangkat isro’ lan
mi’roj malaikat jibril perlu membedah mengoperasi memodifikasi menyempurnakan
kekuatan tubuh manusia nuwun inggih badanipun Nabi Muhmmad supados saget
bertahan nglapahi peristiwa isro’ lan mi’roj dengan melaju diatas kecepatan
cahaya. Pramilo hikmahipun kagem kito saking peristiwa disucikannya Nabi
sebelum melakukan perjalanan isro’ lan mi’roj meniko menjadi landasan kito ugi
dipun syari’ataken setiap bade melakukan perjalanan nopo ke mawon, bade nglampahi sesuatu nopo ke mawon kito
dipun sunahaken dipun syari’ataken badan kito dalam keadaan suci
langkung-langkung manah kito ugi dalam keadaan suci.
Engkang ongko kaleh, tengnopo atinipun utawi
manahipun Nabi Muhammad perlu diperkuat keteguhanipun, keranten Nabi Muhammad
Bade kepanggih langsung kalian Alloh SWT, mboten sedoyo Nabi saget berhadapan
langsung kalian Alloh, pramilo Malaikat Jibril membekali kekuatan hati Nabi
Muhammad engkang bade sowan menghadap langsung dumateng Pengeranipun. Bahkan
wonten ing kathah riwayat nyebataken sak dangunipun isro’ lan mi’roj Kanjeng
Nabi meniko selalu dipun dampingi Malaikat Jibril, tetapi nalikanipun dugi
sidrotil muntaha Nabi Muhammad dipun perintahaken memasuki sebuah tempat
engkang naminipun Mustawa, untuk menghadap langsung menerima wahyu saking Alloh
SWT, Nabi Muhammad taksih nyuwun dipun dampingi kalian Malaikat Jibril, tetapi
Jibril matur dumateng Kanjeng Nabi, Ya Rosulalloh teguhkanlah hatimu,
kuatkanlah imanmu, namung Panjenengan piyambak engkang kiat, engkang dipun
izinkan tindak dumateng Muswata, kulo meskipun seorang malaikat badan kulo
mboten kiat memasuki tempat meniko. Menikolah salah setunggalipun sebab
Malaikat Jibril mensucikan ugi menguatkan hati Nabi Muhammad sak derengipun
perjalanan isro’ mi’roj nuwun inggih keranten Kanjeng Nabi bade menerima wahyu
bertemu langsung kalian Alloh SWT. Menikolah keistimewaan Nabi Muhammad menawi
dipun bandingaken kalian Nabi lintu sebab mboten sedoyo Nabi nate menerima
wahyu secara langsung saking Alloh SWT.
Jama’ah jum’ah rohimakumulloh
Dinten meniko dinten jum’at terakhir wonten
ing wulan rojab, beberapa amalan saget kito lampahi dinten meniko, engkang
sepisan : Rosululloh mengajarkan dumateng kito bahwa keberkahan ing dalem wulan
rojab meniko saestu ageng saget barokahipun, kito dipun anjuraken
ngatah-ngatahaken maos do’a :
اللّٰهمّ بارك لنا فى رجب
وشعبان وبلّغنا رمضان
Duh Gusti Alloh, Penjenengan paringi barokah
dumateng kito ing wulan rojab lan wulan sya’ban, ugi Penjenengan panjangaken
umur kito sahinggo mangke saget ketemu kalian wulan romadhon.
Engkang ongko kaleh: kasebataken wonten ing
kitab “al-Fawaid al-Mukhtaroh” Panjenenganipun Al-Habib Ali bin Hasan Baharun
ijazah saking Gurunipun al-Habib Zain bin Ibrahim bin Smith ndawuhaken :
فَائِدَةٌ، لِإِبْقَاءِ
الدُّرَيْهِمَاتِ فِيْ جَمِيْعِ السَّنَةِ اَلْإِتْيَانُ بِهَذَا الذِّكْرِ خَمْسُ
وثلاثيْن مرّة فِيْ آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ رَجَبَ حَالَ الْخُطْبَةِ الثَّانِيَةِ،
وَهُوَ أَحْمَدُ رَسُوْلُ اللهِ مُحَمَّدٌ رَسُوْلُ الله، وَقَدْ
جَرَّبَهُ الْكَثِيْرُ وَصَحَّ عِنْدَهُمْ.
Artosipun : Supados rizki materi engkang arupi
arto tetep dipun jamin dening Gusti Alloh, mboten bade telas sepanjang tahun,
kito dipun anjuraken ngamalaken amalan meniko minimal kaping tigang ndoso
gangsal (35) ing dinten jumat terakhir wulan rojab (utawi dinten meniko)
khususipun ing wekdal khotib maosaken khutbah kedua mangke. inggih puniko waosan أَحْمَدُ رَسُوْلُ اللهِ مُحَمَّدٌ رَسُوْلُ الله meniko merupakan amalanipun
salafusholih engkang sampun terbukti hasil dipun ijabah dening Gusti Alloh SWT.
Pramilo mangke nalikanipun khotib maosaken
khutbah ke dua, Penjengan sami maos kalimat meniko أَحْمَدُ رَسُوْلُ اللهِ مُحَمَّدٌ رَسُوْلُ الله , cekap wonten ing manah penjenengan sami.
Ijabahipun amalan meniko sebab barokahipun wulan rojab ugi barokahipun Kanjeng
Nabi, keranten kito sami yakin bahwa Nabi Muhammad Meniko utusanipun Gusti
Alloh engkang nate dipun perintahaken Isro’ lan Mi’roj ing dalem wulan rojab,
bahkan wonten ing dalem peristiwa meniko Kanjeng Nabi nampi wahyu agung arupi
ibadah sholat engkang dipun lampahi umat islam sejak zaman rumiyen, engkang
kito lampahi ngantos saat meniko lan ugi tetep dipun lampahi umat islam ing
akhir zaman mangke.
Akhirul khutbah, mugi-mugi kulo panjenengan
sami tansah kaparingan kekuatan iman, yakin atas sedoyo kekuasaanipun Pengeran,
yakin atas sedoyo engkang sampun dipun ajaraken Kanjeng Nabi dumateng umatipun.
Sahinggo sageto kulo panjenengan sami kasebat tiyang mukmin, inggih puniko
tiyang engkang gesang kanthi iman, langkung-langkung iman meniko kito beto
ngantos dumugi ing akhirat mbenjang, nderek sartanipun golongan tiyang-tiyang
ingkang mukmin wonten ing suargo mbenjang engkang saget kepanggih dumateng
Alloh SWT. Amin YRA.
بارك الله لي ولكم في القراٰن الكريم،
ونفعني وإيّاكم بما فيه من الاٰيات والذّكر الحكيم، وتقبّل الله منّا ومنكم تلاوته
إنّه هو السّميع العليم، فاسألوا أهل الذّكر إن كنتم لا تعلمون، وقل رّبّ اغفر
وارحم وأنت خير الرّاحمين. أقول قولي هٰذا، وأستغفروه إنّه هو الغفور الرّحيم.
الخطبة الثانية
الْحَمْدُ للهِ، الْحَمْدُ للهِ الَّذِيْ
خَلَقَ الشَهْرَ الرَّجَبَ مِنْ بَعْضِ اَشْهُرِ الْحُرُمِ ، وَفِيهِ سَلَامٌ
وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ، نَحْمَدهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ عَلَى مَا أَعْطَى
وَعَلَى مَا أَوْلَى نَشْكُرهُ، أشْهَدُ أنْ لَا إلٰهَ إلَّا اللهُ وَحْدَهُ لا
شَريكَ لَهُ، تَبَارَكَ اسْمُهُ وتعَالَى جَدُّهُ وَلَا إلٰهَ غَيْرُه، وأشهدُ
أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، بَعَثَهُ اللهُ تَعَالَى
بِالدِّينِ وَلِلْعَالَمَيْنِ بَرَكَاتُهُ .اللّٰهُمَّ
صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ، عَبْدِكَ وَنَبِيِّكَ وَرَسُوْلِكَ النَّبِيِّ
الْأُمِّيِّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَبَارِكْ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا بِقَدْرِ
عَظَمَةِ ذَاتِكَ فِيْ كُلِّ وَقْتٍ وَحِيْنٍ. أمَّا بَعدُ :أَيُّهَا
الْحَاضِرُوْنَ اتَّقوا اللهَ تَعالى وأطِيعُوه، واعْلَمُوا أنَّهُ اَمَرَنَا فِى
كِتَابِهِ الْكَرِيمِ: قُل اللّٰهُمَّ مٰلِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِى الْمُلْكَ مَنْ
تَشَاۤءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاۤءُۖ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاۤءُ
وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاۤءُ ۗ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۗ اِنَّكَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ
قَدِيْرٌ. اللّٰهُمَّ
صَلِّ عَلى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ، سَيِّدِ الْأَوَّلِيْنَ وَالْآخِرِيْنَ
وَسَلِّمْ وَرَضِيَ اللهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى عَنْ كُلِّ صَحَابَةِ رَسُولِ
اللهِ أَجْمَعِيْنَ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ :
اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ
والْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ الْأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَالْأَمْوَاتِ، إِنَّكَ
سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ مُجِيْبُ الدَّعَوَاتِ يَا قَاضِيَ الْحَاجَاتِ .اللّٰهُمَّ
بَارِكْ لَنَا فِيْ رَجَبَ وَشَعْبَانَ وَبَلِّغْنَا رَمَضَانَ ٣ .اللّٰهُمَّ
بَارِكْ لَنَا فِي عُمْرِنَا، وَبَارِكْ لَنَا فِي عَمَلِنَا، وَبَارِكْ لَنَا فِي
رِزْقِنَا، وَبَارِكْ لَنَا فِي أهْلِنَا، وَبَارِكْ لَنَا فِي ذُرِّيَّتِنَا،
وَبَارِكْ لَنَا فِي مَا أعْطَيْتَنَا، وَلَا تَجْعَلْنَا مِنَ الْخَاسِرِينَ،
اِنَّكَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ .اللّٰهُمَّ
افْعَلْ بِيْ وَبِهِمْ عَاجِلًا وَآجِلًا فِي الدِّيْنِ وَالدُّنْيَا
وَالْآخِرَةِ، مَا أَنْتَ لَهُ أَهْلٌ وَلَا تَفْعَلْ بِنَا يَا مَوْلاَنَا مَا
نَحْنُ لَهُ أَهْلٌ إِنَّكَ غَفُوْرٌ حَلِيْمٌ جَوَادٌ كَرِيْمٌ رَؤُوْفٌ رَحِيْمٌ. وَصَلَّ
الله عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ، صَلَاةً تَدُوْمُ بِدَوَامِكَ وَتَبْقى
بِبَقَائِكَ، لَا مُنْتَهَى لَهَا دُوْنَ عِلْمِكَ صَلَاةً تُرْضِيْكَ
وَتُرْضِيْهِ وَتَرْضَى بِهَا عَنَّا يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ، وَالْحَمْدُ للهِ
رَبِّ اْلعَالَمِيْنَ.
عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا
بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ
وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ
اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ
أَكْبَر.
Post a Comment